Kweet-nie hoe . . .

This content has been archived. It may no longer be relevant

Probleem met de computer, tablet of mobiele telefoon?

Door het Coronavirus zijn we nog veel meer dan anders aangewezen op onze digitale apparaten.

Tip: Maak tijdens het Corona-gedoe gebruik van SeniorWebhulp per telefoon

  • Leden van SeniorWeb worden op werkdagen van 9:00 – 12:00 uur en 13:00 – 16.00 telefonisch geholpen.
    Ga naar https://www.seniorweb.nl/pchulp/per-telefoon
    Daar moet u inloggen met uw lidnummer en wachtwoord: nu verschijnt het telefoonnummer voor leden.
    U belt dit nummer en wordt vervolgens geholpen 
  • Leden van SeniorWeb kunnen op werkdagen ’s middags ook op afstand geholpen worden via internet: https://www.seniorweb.nl/pchulp/via-internet
  • Bent u (nog) geen lid van SeniorWeb en heeft u toch een hulpvraag belt u dan op werkdagen tussen 9:00 – 12:00 of 13.00 – 16:00 uur
    naar 030 – 276 99 65 of ga via internet naar https://www.seniorweb.nl/lid-worden
    U wordt dan te woord gestaan en geholpen door een deskundige medewerker en u kunt u desgewenst aanmelden als lid
  • Actie: Word nu gratis lid van SeniorWeb tot eind 2020 en betaal in 2021 slechts € 34,-!

“Na Corona” zorgt Kweet-nie hoe” weer voor een antwoord op uw vraag over uw pc, laptop, tablet /smartphone (Android), E-Reader of uw iPad / iPhone. U hoeft alleen maar het “kweet-nie hoe-formulier” (klik op de link onderaan op deze pagina) in te vullen en in te sturen. Een van onze vrijwilligers probeert u dan te helpen!

DOEN! Venray is op 25 januari 2020. gestart met de nieuwe activiteit “Kweet-nie hoe . . .”.
Klik HIER voor een publicatie in De Limburger over de Computervraagdagen tijdens welke Kweet-nie hoe . . . werd opgestart.

start kweet-nie hoe
SeniorWeb Computervraagdagen: mensen met vragen over bijv. de computer dienen een hulpvraag voor Kweet-nie hoe in . . .
start kweet-nie hoe
SeniorWeb Computervraagdagen: Jacques heeft ’n hulpvraag voor Kweet-nie hoe over het gebruik van zijn Smartphone . . .

De werkwijze is als volgt:

  • Als u een hulpvraag heeft over 1 van de genoemde apparaten vult u het kweet-nie-hoe-formulier  (zie onderaan de pagina) helemaal in.
  • Het is belangrijk dat u zo precies mogelijk invult wat uw vraag is en om welk apparaat het gaat
  • Uw hulpvraag moet ook in een beperkt aantal hulplessen beantwoord en opgelost kunnen worden.
    Een volledige “cursus” is dus niet de bedoeling đŸ˜‰
  • Na een druk op de knop verzenden komt het formulier met uw gegevens en de vraag bij onze  kweet-nie-hoe-coördinator.
  • Deze coördinator vraagt een vrijwilliger met kennis van zake om hulp
  • Deze vrijwilliger neemt dan telefonisch contact op met de hulpvrager:
    • hij zal enkele vragen stellen, zodat de vrijwilliger precies weet welke hulp er nodig is
    • de vrijwilliger maakt dan met de hulpvrager een concrete afspraak (datum en tijd) voor de 1e hulples
      op onze agenda is te zien wanneer de lokalen 1 t/m 4 in gebruik zijn en wanneer niet
  • De hulp is individueel, dus 1 op 1 en vindt plaats bij DOEN! Activiteitencentrum Prins Bernhardstraat 12 in Venray
  • Elke hulples duurt 1 tot max 1,5 uur en kost € 5,- per keer; dit bedrag moet elke keer cash betaald worden aan de vrijwilliger
  • Op het einde van de 1e hulples wordt er meteen een afspraak gemaakt voor de volgende hulples(sen)

NB.
Als u meerdere hulpvragen heeft, moet er voor elke hulpvraag apart een formulier ingevuld en ingestuurd worden.
Als u niet via deze websitepagina een hulpvraag kunt insturen,  kunt u bij DOEN! Activiteitencentrum Prins Bernhardstraat 12 in Venray een papieren versie ervan pakken. Deze vult u dan volledig in stopt u in de daarvoor bestemde brievenbus bij DOEN!
U hoort dan van ons zoals hiernaast beschreven is.

 

Klik HIER voor het kweet-nie-hoe-formulier!