Kweet-nie hoe . . .

Probleem met de computer, tablet of mobiele telefoon?

Door het Coronavirus zijn we nog veel meer dan anders aangewezen op onze digitale apparaten.

Tip: Maak tijdens het Corona-gedoe gebruik van SeniorWebhulp per telefoon

  • Vanaf vrijdag 27 maart gaat het tijdelijk actienummer voor niet-leden  van SeniorWeb live!!
    Bent u (nog) geen lid van SeniorWeb en heeft u toch een hulpvraag belt u dan op werkdagen tussen 9:00 en 12:00 uur 0800 – 0506
    U wordt dan te woord gestaan en geholpen door een deskundige vrijwilliger
  • Leden van SeniorWeb worden op werkdagen tussen 9:00 en 12:00 uur uiteraard ook telefonisch geholpen. Ga naar https://www.seniorweb.nl/pchulp/per-telefoon
    Daar moet u inloggen met uw lidnummer en wachtwoord: nu verschijnt het telefoonnummer voor leden.
    U belt dit nummer en wordt vervolgens geholpen 
  • Leden van SeniorWeb kunnen op werkdagen ‘s middags ook op afstand geholpen worden via internet: https://www.seniorweb.nl/pchulp/via-internet

Na Corona” zorgt Kweet-nie hoe” weer voor een antwoord op uw vraag over uw pc, laptop, tablet /smartphone (Android), E-Reader of uw iPad / iPhone. U hoeft alleen maar het “kweet-nie hoe-formulier” (klik op de link onderaan op deze pagina) in te vullen en in te sturen. Een van onze vrijwilligers probeert u dan te helpen!

DOEN! Venray is op 25 januari jl. gestart met de nieuwe activiteit “Kweet-nie hoe . . .”.
Klik HIER voor een publicatie in De Limburger over de Computervraagdagen tijdens welke Kweet-nie hoe . . . werd opgestart.

start kweet-nie hoe
SeniorWeb Computervraagdagen: mensen met vragen over bijv. de computer dienen een hulpvraag voor Kweet-nie hoe in . . .
start kweet-nie hoe
SeniorWeb Computervraagdagen: Jacques heeft ‘n hulpvraag voor Kweet-nie hoe over het gebruik van zijn Smartphone . . .

De werkwijze is als volgt:

  • Als u een hulpvraag heeft over 1 van de genoemde apparaten vult u het kweet-nie-hoe-formulier  (zie onderaan de pagina) helemaal in.
  • Het is belangrijk dat u zo precies mogelijk invult wat uw vraag is en om welk apparaat het gaat
  • Uw hulpvraag moet ook in een beperkt aantal hulplessen beantwoord en opgelost kunnen worden.
    Een volledige “cursus” is dus niet de bedoeling đŸ˜‰
  • Na een druk op de knop verzenden komt het formulier met uw gegevens en de vraag bij onze  kweet-nie-hoe-coördinator.
  • Deze coördinator vraagt een vrijwilliger met kennis van zake om hulp
  • Deze vrijwilliger neemt dan telefonisch contact op met de hulpvrager:
    • hij zal enkele vragen stellen, zodat de vrijwilliger precies weet welke hulp er nodig is
    • de vrijwilliger maakt dan met de hulpvrager een concrete afspraak (datum en tijd) voor de 1e hulples
      op onze agenda is te zien wanneer de lokalen 1 t/m 4 in gebruik zijn en wanneer niet
  • De hulp is individueel, dus 1 op 1 en vindt plaats bij DOEN! Activiteitencentrum Prins Bernhardstraat 12 in Venray
  • Elke hulples duurt 1 tot max 1,5 uur en kost € 5,- per keer; dit bedrag moet elke keer cash betaald worden aan de vrijwilliger
  • Op het einde van de 1e hulples wordt er meteen een afspraak gemaakt voor de volgende hulples(sen)

NB.
Als u meerdere hulpvragen heeft, moet er voor elke hulpvraag apart een formulier ingevuld en ingestuurd worden.
Als u niet via deze websitepagina een hulpvraag kunt insturen,  kunt u bij DOEN! Activiteitencentrum Prins Bernhardstraat 12 in Venray een papieren versie ervan pakken. Deze vult u dan volledig in stopt u in de daarvoor bestemde brievenbus bij DOEN!
U hoort dan van ons zoals hiernaast beschreven is.

 

Klik HIER voor het kweet-nie-hoe-formulier!